A Magyar Édességgyártók Szövetsége Édesség Innovációs Díját adták át május 23-án a Csinta csakgyümölcs snack gyártójának a szárított gyümölcslapok új, csokoládés családjáért. A minden ízükben mai korszellemet idéző termékek történetéről és a további tervekről Redő Pétert, a pomázi Aloha Kft. ügyvezetőjét kérdeztük.
A Magyar Édességgyártók Szövetsége minden évben hazai vállalkozók munkáját ismeri el a díjjal, akik a tradíciót az innovációval ötvözve az édességkészítés legjobb hagyományait őrző, ugyanakkor napjaink kihívásaira válaszoló terméket fejlesztettek a megelőző évben.
A szárított gyümölcslapok ötlete tíz évvel ezelőtt született az akkoriban nyers vegán étrendet követő Redő család konyhájában, ahol a gyümölcsök, zöldségek és más, természetes hozzávalók változatos elkészítési módjait ízlelgették naponta. Így tettek próbát szilvapép vékony rétegének lassú szárításával is, és az eredmény, a gyümölcs ízét magába sűrítő lap akkora sikert aratott, hogy a gyerekek iskolai rendezvényére, egy adventi vásárra is vittek kóstolót.
– A fogadtatás olyan lelkes volt nemcsak a diákok, hanem szüleik részéről is, hogy az ötlet továbbfejlesztésébe fogtunk – mondta Redő Péter. – Pontosabban az innováció első hullámában olyan sok ötletet valósítottunk meg, hogy a termékválasztékot szűkíteniük kellett.
A Csinta gyümölcslapok a kezdetekben kizárólag biogazdaságban termesztett gyümölcsök alacsony hőfokon történő, lassú szárításával készültek. Mára a választék tízféle gyümölcsre bővült, és jelenleg ennek fele készül bio minősítésű alapanyagból. Az időigényes eljárással a vállalkozás kisebb mennyiségben, de a legmagasabb minőségben állítja elő termékeit. A lapok alma- és más gyümölcspépek megszárításával készülnek – kizárólag azok természetes formájában, semmilyen ipari eljárással készülő adalékot, még természetes adalékot, például kivonatot vagy pektint sem használnak.
Míg kezdetben a lapokból készítettek pikáns ízesítésű – csilis és fokhagymás változatot –, illetve szárított gyümölcsökkel töltött tölcséreket is, amelyek rajongókra találtak, azokat ki kellett venniük a kínálatból, mert eleve szűk piacot tudtak velük megcélozni, vagy munkaigényes előállításuk költsége nem térült meg.
A közös innováció jegyében, barátok befektetői közreműködésével és munkájával, majd új munkatársak és kereskedelmi partnerek csatlakozásával, a gyártás fejlesztésével a Csinta termékek a cég saját webshopján túl más webáruházak és országos áruházláncok kínálatában is megjelentek egészséges, minőségi és sokoldalú alternatívát kínálva a snack terméket kereső fogyasztóknak.
Az eredeti Csinta választék elsősorban a gyerekek kedvence. Redő Péter maximalizmusával magyarázza, hogy a termékkínálat bővítése egészen 2023 karácsonyáig váratott magára. Ekkor léptek piacra a gyümölcslapok meggyes, sárgabarackos és gyömbéres ízben kapható, csokoládés változatával, hogy a felnőtt gourmet közönséget is elvarázsolják valami különlegessel – ismét a közös innováció jegyében.
– A csúcsminőségű étcsokoládét és tejcsokoládét a Harrer Csokoládéműhely, a nemzetközi versenyek sokszoros díjazottja készíti, a szintén innovatív csomagolást pedig grafikus partnerünk, a Carbon Group Communication tervezte – mondta Redő Péter. – A csomagolásban egy-egy ismert gondolkodótól vett idézet is szerepel, hogy a gyümölcs és a csokoládé találkozása, természetes harmóniája az érzékeken túl a szellemnek is élményt szerezzen, új ötleteket inspiráljon.
Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének Elnöke az innovációs díj átadásakor elmondta, hogy nagy öröm olyan hazai vállalkozásokat látni, amelyek képesek a megszokott kereteken túl gondolkodni, tervezni, terméket fejleszteni, és kitartóan próbálják maguk körül jobbá tenni a világot.
Az értékteremtésre és az együttműködésre összpontosító Aloha Kft. ügyvezetője elárulta, hogy ennek jegyében hamarosan újabb fejlesztések is megjelennek saját kínálatukban – és az együttműködések eredeményeként más cégek kínálatában is.